Nieuwe directeur Toyota MH Nederland

Thu Nov 21 2024

11 21

Nieuwe directeur Toyota MH Nederland

25/02/2021

Door Ad Spijkers

Per 1 april 2021 is Wim Vos de nieuwe algemeen directeur van Toyota Material Handling Nederland. Behalve heftrucks en pallettrucks levert het bedrijf in Ede ook AGV-oplossingen.


     

Vos is de opvolger van Pank Hertsenberg, die zijn functie neerlegt in verband met het bereiken van de pensioen gerechtigde leeftijd. Wim Vos is sinds 2005 werkzaam bij Toyota Material Handling Nederland (voorheen BT) en heeft de afgelopen vijftien jaar diverse directiefuncties bekleed in after sales, sales & marketing en advanced logistics. Daarmee heeft hij een brede ervaring als eindverantwoordelijke voor verschillende bedrijfsdisciplines.

Hertsenberg startte zijn loopbaan bij Toyota Material Handling Nederland 24 jaar geleden. De laatste 17 jaar was hij algemeen directeur bekleed. Onder zijn leiding groeide de omzet naar meer dan 130 miljoen euro en het personeelsbestand tot meer dan 350 medewerkers. Hij draagt een stabiele en sterke organisatie over met een duidelijke toekomstvisie en strategie.

Vos heeft een belangrijke rol gespeeld in de totstandkoming daarvan. De ingezette koers en de bedrijfsvoering zullen als gevolg van de wisseling dan ook niet wijzigen en in dezelfde lijn worden voortgezet.

AGV's

Toyota Material Handling als leverancier van logistieke systemen is vooral bekend van zijn heftrucks, reachtrucks en pallettrucks. Maar de material handling tak doet meer. Het bedrijf biedt onder meer automatisch geleide voetuigen (AGV's) aan om de efficiƫntie en flexibiliteit in magazijnen te optimaliseren.

De onbemande trucks voeren saai en repetitief werk uit tussen de productielijnen en opslagruimtes of transportbandsystemen en binnen magazijnen. Met de AGV's worden schade- en arbeidskosten verlaagd en kan het personeel worden ingezet voor andere taken. De automatisch rijdende voertuigen zijn leverbaar in verschillende modellen, afhankelijk van de uit te voeren taken. Het programma omvat lastdragers die tot 500 kg kunnen dragen, semi-automatische lastdragers tot 1800 kg en magazijntrucks met een draagvermogen tot 5000 kg.

Foto: Toyota Material Handling Nederland